Tuinesië: Elisabeth Severino Fernandes aka Miss Elli

Vormingplus & BK6 schotelen je deze zomer in de tuin van Broelkaai 6, aan de Leie in Kortrijk, Tuinesië voor: drie personen die ons zodanig inspireren dat we hen (en hun gedachten) met jullie willen delen. Het zijn stuk voor stuk gangmakers. Wat ze ons voor de voeten werpen, zal allicht niet zonder gevolgen blijven. In elk geval heeft het steentje dat zij verleggen ontegensprekelijk een impact op ons samenleven. En dat zal na hun bezoek niet anders zijn.

Elisabeth Severino Fernandes aka Miss Elli is geboren in Madrid, maar groeide op in België. Haar moeder is Portugese, haar vader komt uit de Dominicaanse Republiek. Miss Elli is een geëngageerde artieste met stevige voeten in vele gronden: Spoken Word, talent ontdekken en ontwikkelen van jonge artiesten, theater, muziek, … Deze troubadour is de oprichter en drijvende kracht achter Mama’s Open Mic en Grab The Mic, twee projecten die ‘game-changers’ waren én zijn voor de Vlaamse Poetry scene. Een activiste, regisseuse, curator of ster in de spotlicht.

Tijdens Tuinesië wordt zij geïnterviewd door Siebrand Craeynest (rapper, moraalwetenschapper en coördinator van het Kortrijkse jeugdcultuurcentrum De Stroate).

Created at: 14/07/2020

Reactie toevoegen

UiT in zuidwest is een realisatie van zuidwest | www.zuidwest.be | alle rechten voorbehouden | privacyverklaring zuidwest | UiTPAS gebruiksvoorwaarden | UiTPAS privacybeleid