De zomer van Yana!

Afgelopen zomer trok Yana er een laatste keer op UiT dit jaar met de UiTPAScaravan. Haar missie: een laagdrempelig vrijetijdsaanbod opzetten voor kinderen en jongeren in vaak kwestbare buurten. Lees hier haar verslag!

Deze zomer een flashy gele caravan zien passeren? Da’s zeker mogelijk want we trokken erop UiT met de caravan en tent. Samen met 6 jeugddiensten en partners in ZWVL zorgden we ervoor dat kinderen en jongeren zich zo laagdrempelig mogelijk konden amuseren in hun vrije tijd: helemaal gratis én in hun buurt. Op deze manier probeerden we kwetsbare groepen te bereiken die drempels ervaren binnen het bestaande aanbod.

Dagelijks met 2 animatoren amuseerden we ons rot op 24 verschillende pleintjes, waarmee we die drempels konden verlagen en op die manier 507 (!) kinderen aan het spelen kregen. Dit zijn er gemiddeld 14 per namiddag. We zorgden voor actieve spelletjes voor de ravotters die hun energie kwijtwilden, verschillende knutselwerkjes voor De creatievelingen & daarnaast konden de kinderen ook hun eigen fantasie de vrije loop laten met het spelmateriaal. Bovendien was er de mogelijkheid om een gratis UiTPAS aan te maken en stonden we klaar voor een woordje UiTleg!

Vele groetjes,
Yana & co

Keer terug naar de startpagina

UiT in zuidwest is een realisatie van zuidwest | www.zuidwest.be | alle rechten voorbehouden | privacyverklaring zuidwest | UiTPAS gebruiksvoorwaarden | UiTPAS privacybeleid